KIA Szombathely       Információk       Hírek       Már meg sem lepődünk egy Ceeden
Már meg sem lepődünk egy Ceeden

A dízelbalhé előtt az volt a szokás, hogy először mindig egy fullos dízel tesztautót kaptunk, még a városi pöcsköszörűk szegmensében is. Így sikerült néha a középkategória aljáig tolni a kocsi indulóárát, függetlenül attól, hogy az adott modellből itthon az ezres szívó fogyott 60 lóerővel. Most meg szinte rejtegetik előlünk a dízeleket, úgy érzem, egy kicsit ok nélkül, hiszen a mai normáknak megfelelő dízelek még csak nem is rosszak, kevesebb káros anyagot eregetnek, mint bármikor korábban. Most turbós benzinesekből készülnek a mostmutasdmeg-verziók, mint ez a Kia Ceed, amelyet úgynevezett Hero Car kivitelben kaptunk meg; benne van a teljes tudás, amit egy ekkora autóba be tud zsúfolni a Kia.

Ennek része az 1,4-es turbómotor (140 LE, 242 Nm), ami nincs túlhúzva; a hétgangos duplakuplungos váltó, angol rövidítéssel DCT, és a vezetősegítő rendszerek új generációja, amitől mindig tartok egy kicsit, ha hétköznapibb autóba szerelik.

 

Ettől függetlenül a Ceed kicsit olyan, mint volt. Ránézésre sem a hossza, sem a karaktere nem változott érdemben, ami általában az elégedettség jele szokott lenni az autógyáraknál. Közvetlen testvéréhez, a Hyundai i30-hoz képest kicsit európaibb, több a részlet az orrán, viszont oldalról egyik típus sem karakteres. Elsőre azt hittem, itt már tényleg csak az autók orrát-farát cserélgetik, de alaposabban megnézve nem ez a helyzet. Még a tank ajtócskájának a formája sem ugyanaz, ahogy talán az ajtóké sem. Nem mintha ez jelentene bármit a júzernek. Mindenesetre jó hír, hogy nem csak emblémacseréről van szó, pedig ha felnyitod a motorteret, tényleg tök ugyanazt látod.

 

forrás:https://totalcar.hu/tesztek/2018/11/07/kia_ceed_14_tgdi_tesz_2018/

Weboldalunk a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyja a sütik használatát.
Elfogadom